Keep up with the news by installing RT’s extension for . Never miss a story with this clean and simple app that delivers the latest headlines to you.

 

Putin orders overhaul of top state news agency

Published time: December 09, 2013 20:38
Edited time: December 09, 2013 21:25
RIA Novosti agency building on Zubovsky boulevard (RIA Novosti / Ramil Sitdikov)

RIA Novosti agency building on Zubovsky boulevard (RIA Novosti / Ramil Sitdikov)

Russia’s President Vladimir Putin has dissolved the largest state-owned news agency RIA Novosti and ordered an international information agency called Rossiya Segodnya (which translates as ‘Russia Today’) to be set up in its place.

The main purpose of the new body will be to “to provide information on Russian state policy and Russian life and society for audiences abroad,” according to a decree On Measures to Raise Efficiency in the Work of State Mass Media Outlets, that Putin signed on Monday.

The new agency will be headed by Dmitry Kiselyov, a presenter known for his controversial views put forward in a weekly analytical news program broadcast on one of the main Russian TV channels Rossiya 1.

The direct translation of Rossiya Segodnya is Russia Today. However, the newly created agency will not be in any way related to RT television channel, which was known as Russia Today before its rebranding in 2009.

RIA Novosti was established in June 1941, just two days after Nazi Germany attacked the Soviet Union. Initially it was called the Soviet Information Bureau, which was succeeded by the Novosti Press Agency (APN) in 1961. Soviet President Mikhail Gorbachev established RIA Novosti in 1990 as a successor of the APN. The agency has reporters in over 45 countries and provides news in 14 languages.

Comments (11)

 

Roger 10.12.2013 10:02

Did any of you other commenters read that the new entity has nothing to do with RT? It's there in black and white, and it's not a terribly long text.

 

R 10.12.2013 06:47

[quote name='Alfred Chodaton' time='10.12.2013 06:05'][/quote]

Honestly, if RT got more moderate and less extreme. (for example, less Pepe Escobar), they would pick up a much bigger following in the US.

Turns out theres not much appetite in the west for a news channel that denounces their way of life and is home to some of the most virulent anti semites and lunatics the internet has ever seen.

But for now, it seems RT is content to cater to the Flat Earth Society who populate this place.

 

Alfred Chodaton 10.12.2013 06:05

Russia needs to improve the way it communicates with the world. Most importantly, people must be aware of the real policy of the Russia government but not the biased image the Western media portray of Russia. It might be good to divide this new news agency in different departments that will focus on the news from the different regions of the world.

View all comments (11)
Add comment

Authorization required for adding comments

Register or

Name

Password

Show password

Register

or Register

Request a new password

Send

or Register

To complete a registration check
your Email:

OK

or Register

A password has been sent to your email address

Edit profile

X

Name

New password

Retype new password

Current password

Save

Cancel

Follow us

Follow us